2 sekunder efter Halloween lader det til, at alle retail butikkerne sætte op deres julepynt – forsøger at fange sÃ¥ meget af ferien pÃ¥ markedet som muligt. Typiske mÃ¥der, som butikkerne bruger til at kapitalisere pÃ¥ ferierne omfatter udvidede timer og salg. Dette er alt sammen meget godt. I dag vil jeg give dig en tidlig stede ved at give dig nogle nye mÃ¥der at tænke pÃ¥ ferie tilbud.
Mange mennesker er fodret med ferie skarer, hvilket afspejles i væksten i online salg og tilbagegangen af visse traditionelle forhandlerens salg. Der synes også at være en tendens til at købe færre gaver, men disse gaver har tendens til at være højere-billet luksusvarer.
I slags markedsføring, vi alle skal gøre, starter vi med kunden i tankerne. Hvad ved vi om mennesker denne tid af året?
-Tid er en vare – der er for meget at gøre og for lidt tid. -Folk har mere shopping for at gøre end de plejer. -Folk er under en enorm mængde af stress. -Folk har tendens til at rense og dekorere deres huse.
Disse er blot nogle af de faktorer, der påvirker mennesker i feriesæsonen. Jeg er sikker på, du kan tænke på mange flere. Tage hensyn til disse ting, og tage holdning for at være en giveren.
Her er en idé, jeg har aldrig set (sÃ¥ jeg ønsker kredit, hvis du bruger det). Hvis du ejer en butik, tilbyde gratis gavepapir – ikke noget nyt der. Mens mennesker fÃ¥r deres gaver pakket ind, de fÃ¥r en gratis stol massage? Du kan partner op med lokale spa, eller endda en massage skole, der kunne ogsÃ¥ give hver kunde en kupon. Du gemmer dine kunder tid, tage væk deres stress og skabe en fusion marketing partnerskab med spa.
Hvis du er i en husholdning servicevirksomhed, tilbyde at gøre yderligere winterizing tjenester til dine kunder til at spare dem tid. Tilbyde en gratis ferie hovedrengøring. Hvis du ikke er i forretningsomrÃ¥det rengøring – igen hold op med en rengøring.
Give-aways er stor. Give væk gratis jul træer – afhængigt af hvor du er du kan købe et par hundrede for $10 et stykke. Handlen kunne være – tilbringe $100 og tage hjem et gratis træ. Give væk kalkuner, eller komplet Tyrkiet middage – en masse af dagligvarebutikker har denne kampagne.
Alle giver væk kalendere, mÃ¥l for noget andet men stadig nyttigt. Hvad med is-skrabere hvis du bor i nord? Tæpper, sweatshirts, caps – er alle gode reklamegaver, nÃ¥r vejret bliver koldt.
Ferie-kort er stor. Mennesker nyder at fÃ¥ dem og fÃ¥ dem vist. Næppe nogen sender Thanksgiving kort, helt sikkert overveje det. I denne politisk korrekte alder (gisp) nødt du til at være følsomme over for folks religiøse følelser. Send Happy Holidays kort og ikke Merry Christmas Cards – medmindre du er helt sikker pÃ¥ din kunde fejrer jul.
Hvis du har nogen form for detailforretning, mener om tilføjelse gaver, der kan bruges som en anden gave. En Blomsterhandler kan omfatte en gratis gift-wrapped ornament med en vis grad af køb, der kan sendes til en anden adresse. To gaver til prisen for en. Købe en få en gratis tilbud er stor på ferie gange.
Bruge din kreativitet denne feriesæsonen og tænke over, hvordan du kan løse kundernes problemer.
Copyright 2005 Marketing komet

Nye ideer til Small Business Holiday Marketing

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *